USERS CURRENTLY ONLINE ON DISCORD

Become one of us today, click to join!

Spawn chunks på Vanilla

KukOwns

New member
Der er alvorligt brug for at folk ikke kan bo, bygge farme, havde kæmpe auto sorterings maskiner og havde mange dyr i spawn chunks.
De forhindre andre i at breed deres dyr osv.
Jeg tog en tur rundt i spawn chunks og der helt op over 1000 entities i et del chunks.

Ikke alene forhindre det andre i de forskellige ting, men det skaber også en konstant belastning på serveren... Jeg råder til i læser op på spawn chunks og frem over ikke tillader folk at bygge i spawn chunks.

Sckaletz

Ejer
Staff member
Det undrer mig lidt, at de spawn chunks er aktive. Jeg har nemlig gjort at spawn chunks ikke forbliver aktive. Men det må jeg lige kigge på.

Mht. sorteringsmaskiner, så forstårjeg dig godt. Jeg vil se, om jeg kan finde på en løsning alle kan acceptere.

Meizx

New member
Så vidt jeg ved ligger der ikke nogen store sorterings systemer i eller tæt på spawn. Det tætteste system er mit eget og det huser plads til omkring 200 items. Serveren kører konstant med 20 tps (tick per second) hvilket er det optimale en server kan have og det tyder på at serveren ikke lider overlast og kører i bedste velgående. Hvis du oplever lag er det ikke fra serverens side, men din egen (enten din pc eller din isp). Dem af os som har bygget spawn området og er aktive i området har allerede snakket omkring det med farms i og omkring spawn er blevet enige om at det vi bygger udelukkende er kosmetisk.

Jeg har selv lige taget en tur rundt og kigget efter områder med "mange entities" og set at tps'en falder en smule (den falder med max 0,1) når man først loader chunken og derefter stiger den til 20 tps igen, så der burde ikke være nogen problemer.